Loppemarkede

Djurslands næststørste loppemarked i Byhallen i Kolind d. 9 maj Kr. Himmelfartsdag

 

Der sker igen noget i Byhallen i Kolind. Næppe er portene smækket i efter PåskekræmmerMarkedet, så er der loppemarked i Byhallen. Loppemarkedet foregår lørdag den 9. maj fra kl. 10.00-15.00, . Det er Kolind FDF og Byhallen i Kolind , der står som arrangører. Under Kolind Borgerforening hører Byhallen, og det betyder, at de frivillige hjælpere  i Byhal-regi står til rådighed, som de altid gør, når der foregår noget i Byhallen.

Samarbejdet om loppemarkedet er efter flere års pause startet igen efter utallige opfordringer  for et par år siden, og det er blevet en kæmpe succes. Der er atter i år indsamlet så mange effekter, at hallen og stalden igen er stuvende fuld ( næsten 1000 m2). Der planlægges ekstra plads i et telt ude på parkeringspladsen.

Det er FDF, der har indsamlet ”lopperne”, og  Byhallens frivillige der har stået for det store sorteringsarbejde. ”Det er, som var det juleaften, når vi pakker de store papkasser ud og begynder at grovsortere” lyder det fra udpakkeholdet . Vi er overvældet over alle de ”lopper”, der er indsamlet. Det kommer fuldstændig bag på os, at der er indkommet så mange effekter.. Der er i år ekstra meget legetøj, så boden er på størrelse med en bedre BR butik . Afdelingen for brugte bøger slår alle rekorder i år – det er helt vildt så mange og virkelig mange gode emner der er blandt bøgerne . Isenkram har udvidet salgsarealet for at skaffe plads til det store udvalg og særlig afdelingen for fine glas skinner i øjnene  . Der er indsamlet mange møbler og særlig læder og teakafdeling er værd at gå efter . Afdelingen for brugte tøj er ekstra stor i år selv om det er sorteret groft  af de effektive hjælpere . Afdelingerne for møbler-lamper-elektronik -musik & dvd film er fyldt med gode effekter

Byhallen er nu  stuvende fuld, og  ”salgspersonalet ” er klar til den store dag.  9 maj

Kolind FDF og Byhal gruppen opfordrer alle til at besøge det lokale loppemarked ,

der er virkelig noget at ”gå efter

På arrangørernes vegne Tage Mogensen tlf. 40 20 88 18.

 

Pressemedelelse  25. maj 2013

Se mere på link ker